• Campagne in de kijker: Lidl
  • Campagne in de kijker: Lidl
Campagne in de kijker: Lidl
27/11/2018

​Supermarktketen Lidl opende tijdens de blokperiode van juni 2018 een pop-up restaurant in het centrum van Gent. Het restaurant Straffe Kost serveerde uitsluitend gezonde verse maaltijden aan studenten in tijdsnood tijdens de examens.


Aangezien het tijdelijke karakter van dit unieke studenten-concept diende Lidl opvallend aanwezig te zijn om de Gentse studenten te bereiken.

De Lidl-tram wijst de weg

Voor de bekendmaking van hun pop-up werd een Full Wrap tram ontworpen. De tram was volledig bekleed in de basiskleuren van Lidl en bevatte een catchy slogan die vooral studenten aansprak.


De tram reed gedurende vier weken rond in de Gentse binnenstad. Studenten konden voor de deur van de pop-up worden afgezet, aangezien het pop-up restaurant vlakbij de grote tramhalte ‘Gent Zuid’ gelegen was.


Door een combinatie van factoren was de boodschap van Lidl duidelijk aanwezig in het centrum van Gent. Lidl hoopte op deze manier haar aanbod aan verse producten bekender te maken bij een breed publiek, in het bijzonder bij studenten. Een slimme zet van Lidl en een Full Wrap was de ultieme manier om de studenten in Gent te bereiken.

Straffe kost van Lidl

Volg ons op sociale media!