5 design tips voor reclame op bus en tram

Je campagne en doelpubliek zijn continu in beweging. Deze dynamiek vraagt om een aangepast ontwerp! Ontdek onze tips om je boodschap nog meer te laten uitblinken!
 

1. Kies een krachtig beeld

Een beeld zegt meer dan dan duizend woorden.
Met een impactvol beeld, valt je boodschap meer op.

Door de ontvanger te verrassen, ontroeren of te doen lachen, bekijken ze je campagne met plezier.

2. Contrasterende kleuren

Ook met kleuren kan je aandacht trekken. Volle kleurvlakken vallen beter op in het verkeer.

Maar durf gerust ook te experimenteren met felle kleuren. Wie heeft je boodschap dan niet gezien?

3. Less is more

Probeer je boodschap te vertalen in slechts enkele zinnen. We lezen gemakkelijker korte zinnen waardoor je campagne sneller begrepen zal worden.

Wees dus kort, krachtig en duidelijk!

4. Jouw merk opgemerkt

Zorg dat jouw logo voldoende groot staat, zo wordt het vast en zeker gelezen.

Claim dus je advertentie door je merknaam en logo in het oog te laten springen!

5. Eenvoudig lettertype

Je boodschap is in beweging, kies dus best voor een duidelijk en leesbaar lettertype.

  • Fijne lettertypes worden moeilijk gelezen.
  • Voorzie voldoende ruimte tussen je letters.
  • Plaats de letters voldoende groot, zodat deze ook vanop een afstand leesbaar zijn.

Volg ons op sociale media!