• Lijncom wint zilveren AMMA Award!
Lijncom wint zilveren AMMA Award!
11/06/2020

Na een intensief jaar waarbij we de regie van De Lijn herpositioneerden en herstructureerden, sleepten we een zilveren AMMA Award in de categorie ‘Media Sales House of the Year 2020 – Dedicated Players’ in de wacht. En daar zijn we supertrots op!

AMMA in het kort

AMMA staat voor de Annual of Master in Media Awards. Deze worden door CommPass georganiseerd om de expertise binnen het marketing- en communicatievak te promoten door excellent werk, bedrijven of mensen in de spotlights te zetten die zich positief hebben onderscheiden gedurende het voorbije jaar.


Een jury van vakmensen uit de media-en communicatiesector verkoos Lijncom omdat we in 2019 bijzondere resultaten hebben neergezet en onze regie verder geprofessionaliseerd hebben.

Opmerkelijk onderweg werd tastbaar

Na onze vernieuwde positionering en frisse nieuwe brand identity werd afgelopen jaar ingezet op het tastbaar maken van het motto ‘Opmerkelijk onderweg’.


Dit door gerichter te communiceren met onze belangrijkste doelgroepen: reclamebureaus, media-agentschappen en adverteerders. Met onze twee opmerkelijke events vielen we al eerder in de prijzen, met elk een BtoB Award.

  • Via onze wedstrijd voor creatieve agencies ‘Win your own tourbus’ werd, samen met Creative Belgium, creativiteit op bussen en trams gestimuleerd.
  • De media-agentschappen en -specialisten werden opgepikt met gepersonaliseerde Lijnbussen en naar een stelplaats gebracht voor een uniek lunchconcert met Novastar als special guest.


Maar we hebben ook intern onze aanpak en communicatie bijgestuurd: ons salesteam werd uitgebreid en versterkt, we hebben geïnvesteerd in opleidingen en voerden een actief wellbeing beleid naar onze medewerkers. Achter de schermen werd er gewerkt aan meer en betere systemen die leiden tot betere opvolging van campagnes. We lanceerden een gloednieuw DOOH netwerk en de kusttram werd meer dan ooit hét paradepaardje van de Belgische kust.


Daarnaast waren we founding partner van het platform ‘Best of Out of Home’ en sponsor van Creative Belgium en de Effies.

Effectiviteit dragen we hoog in het vaandel

En dat is precies de reden waarom we na een jaar van intensief bouwen aan onze identiteit meer dan trots zijn op deze mooie erkenning. De ingeslagen weg van ‘Opmerkelijk onderweg’ is een succes en zullen we in de toekomst ook verder bewandelen.

Wil jij ook opmerkelijk onderweg zijn?

Neem dan contact op ons team. We luisteren graag naar jouw uitdagingen, groot of klein. We maken jou opmerkelijk onderweg zodat jij ook gaat schitteren!

Volg ons op sociale media!