• Campagne in de kijker: Alpro – Make the move
  • Campagne in de kijker: Alpro – Make the move
Campagne in de kijker: Alpro – Make the move
09/07/2019

Alpro kiest voor creativiteit op kusttram en in premetro stations

Met hun #Makethemove activeringscampagne wil Alpro iedereen aanmoedigen om werk te maken van een gezonde levensstijl. Daarom zet Alpro het hele jaar door sportieve initiatieven op poten.

#Makethemove op de kusttram

Om hun engagement voor meer beweging voor iedereen, hoe en waar ook, waar te maken bedacht Alpro een uitdaging voor de reizigers van de kusttram. Door een halte vroeger af te stappen of een halte later op de kusttram te stappen, maak je mee de move naar meer beweging.


Door een laagdrempelig suggestie, daagt Alpro je uit tot een kleine inspanning. Ze maken op een eenvoudige manier duidelijk dat een gezonde levenstijl belangrijk is en haalbaar, zonder dat er onrealistische voornemens aan te pas komen.


Met Nafi Thiam als boegbeeld van de campagne trekt Alpro, door het impactvol formaat van de middenkast van hun full wrap kusttram, aandacht. Met motiverende tekstballonen prikkelen ze voorbijgangers om werk te maken van ‘a healthy you’.


Ook ‘s nachts blinkt Alpro uit met hun campagne, dankzij de reflexterende banden die aangebracht werden op kusttram.

#Makethemove in the premetro in Antwerpen

Naar aanleiding van de Alpro Fit-Trail in Antwerpen op 28 april 2019, werd de premetro omgetoverd tot een trainingsparcours om op te warmen voor Antwerp 10 Miles. Op de grond kon je op verschillende plaatsen Floor stickers zien die aanspoorden om extra te bewegen: 15 x Jumping jacks, 15 x High knees, het gaat vooruit met de trappen.

floor stickers Alpro

Voor Alpro telt elke inspanning, klein of groot, mee. Opnieuw trachten ze met eenvoudig motiverende boodschappen bewustmaking te creëeren bij de bezoekers van de premetro.

Één campagne, verschillende communicatiekanalen

Met deze campagne bewijst Alpro nog maar eens de sterkte van het inzetten van verschillende communicatiekanalen. Door hun boodschap op een creatieve manier aan te passen aan de omgeving en het publiek, creëert Alpro niet alleen naambekendheid als pioneer van plantaardige voeding maar ook positieve aandacht door hun belangstelling voor de gezondheid van iedereen.

Ook plannen om een creatieve campagne te realiseren?

Contacteer ons en wij denken graag met je mee om je doelstellingen te behalen.

Volg ons op sociale media!