• Campagne in de kijker: Het Poetsbureau gaat op zoek naar streekpersoneel
  • Campagne in de kijker: Het Poetsbureau gaat op zoek naar streekpersoneel
Campagne in de kijker: Het Poetsbureau gaat op zoek naar streekpersoneel
03/07/2019

Regionaal op zoek naar streekpersoneel

Regionaal personeel is moeilijk te vinden. Dat weet ook Het Poetsbureau, die actief op zoek is naar personeel over heel Vlaanderen om dagelijks gezinnen een handje te helpen met de huishoudelijke taken.


Daarom lanceerde Het Poetsbureau in april en mei een HR-campagne in heel Vlaanderen. Hierbij werd busreclame specifiek ingezet in doelbewuste regio’s om extra medewerkers aan te trekken.


Gericht streekpersoneel rekruteren

In totaal werden er 76 bussen gekleefd met Window back stickers. De advertentie was hierdoor goed zichtbaar in het verkeer en bevatte een opvallende slagzin ‘Het Poetsbureau zoekt huishoudhulpen’. Doordat de bussen vanuit verschillende stelplaatsen in Vlaanderen uitreden, was de campagne regionaal sterk aanwezig.


Renate Nelis, Marketing & Communication Director bij Het Poetsbureau is overtuigd dat de bus als communicatiemiddel werkt om regionaal dichtbij je doelpubliek te kunnen adverteren:

“Buscampagnes zijn uitermate geschikt om lokaal accenten te leggen. Zo ondervonden we ook dat onze bussen goed werden opgemerkt! We ontvingen vele reacties en foto’s van mensen die onze communicatie gezien hadden in hun regio”.


Regionaal adverteren met een plan op maat

De recruteringscampagne van Het Poetsbureau maakt deel uit van een uitgebreid mediaplan. Omdat ze specifiek regionaal aanwezig wilden zijn, kon Het Poetsbureau volledig zelf kiezen waar hun campagne ging rondrijden. Dankzij een busmediaplan op maat en professioneel advies, werden de doelstellingen omgezet in praktijk.


Renate Nelis, Marketing & Communication Director bij Het Poetsbureau:

“Er was een vlotte en aangename samenwerking met Lijncom! Er werd goed met ons meegedacht om de juiste routes te kiezen om een optimaal effect te bereiken.”


Een beeld dat spreekt

De boodschap om streekpersoneel aan te trekken, werd goed vertaald in de advertentie.

De campagne bevatte 5 troeven waardoor ze goed werd opgemerkt:


1. Het logo is voldoende groot afgebeeld. De afzender van de advertentie is meteen gekend.


2. Een foto van een opgewekte huishoudhulp creëert een positieve stemming. Een beeld trekt steeds meer aandacht en kan meteen voor de juiste sfeer zorgen.


3. Er worden slechts enkele kleuren gebruikt (less is more). Kleuren die aansluiten bij de huisstijl van het merk.


4. Een duidelijk call-to-action zegt wat er moet gebeuren: solliciteer nu!


5. Laagdrempelig door enkel de voornaamste pluspunten van je job te vermelden. En tegelijk aantrekkelijk door voordelen van de job die overtuigen.


Wil jij ook lokaal of regionaal gaan adverteren?

Dat kan! Contacteer ons en samen met jou zoeken we naar de meest passende oplossing waardoor je boodschap onderweg gegarandeerd opgemerkt wordt!

Volg ons op sociale media!