• Campagne in de kijker: KU Leuven
  • Campagne in de kijker: KU Leuven
  • Campagne in de kijker: KU Leuven
  • Campagne in de kijker: KU Leuven
  • Campagne in de kijker: KU Leuven
  • Campagne in de kijker: KU Leuven
  • Campagne in de kijker: KU Leuven
  • Campagne in de kijker: KU Leuven
  • Campagne in de kijker: KU Leuven
  • Campagne in de kijker: KU Leuven
  • Campagne in de kijker: KU Leuven
  • Campagne in de kijker: KU Leuven
  • Campagne in de kijker: KU Leuven
  • Campagne in de kijker: KU Leuven
  • Campagne in de kijker: KU Leuven
  • Campagne in de kijker: KU Leuven
  • Campagne in de kijker: KU Leuven
  • Campagne in de kijker: KU Leuven
Campagne in de kijker: KU Leuven
11/03/2020

KU Leuven pakte dit voorjaar opnieuw uit met een imagocampagne op grote schaal. Een honderdtal voertuigen reden recent rond met bus- en tramaffiches om de verschillende KUL campussen en diverse opleidingen te gaan promoten over 10 steden in Vlaanderen.

Regionaal opgesteld

Maar liefst 500 voertuigen (bussen en trams) werden ingezet. Elk voorzien van een opvallende flank sticker van 3 meter. De regio’s waar de voertuigen rondreden én de boodschap op de bus of tram waren volledig afgestemd op de KU Leuven campus in de buurt. Zo bestond de campagne maar liefst uit 18 verschillende campagnebeelden.

Creatieve lokaas

Want KU Leuven wil niet zomaar ‘zoveel mogelijk’ jongeren overtuigen om te starten aan hun opleidingen. Jongeren moeten vooral om de juiste redenen voor de KU Leuven kiezen. Door in te spelen op de bestaande kennis en interesses van hun doelpubliek, trachten ze de aandacht te trekken van het type student dat voor hun opleiding moet kiezen.

Bovendien sluit de inmiddels gekende baseline ‘Ontdek jezelf. Begin bij de wereld.’ hier mooi op aan. Logisch dan ook dat deze in de nieuwe mediacampagne behouden blijft – de inhoud is vernieuwend maar de boodschap blijft dezelfde.

Less is more

Deze campagne is duidelijk een vervolg op vorige campagnes. Deze eenvormige communicatie is herkenbaar en spreekt aan. Het ongecompliceerde design met spitsvondige copy, is een perfect voorbeeld van ‘less is more’.

Medium afgestemd op doelgroep

KU Leuven koos terecht voor een campagne op openbaar vervoer want uit de profielmeting van De Lijn reist 14% van de jongeren tussen 18 en 24 jaar met bus of tram. Bovendien is het belangrijkste motief, maar liefst 31%, om naar school te gaan.

Wil jij ook impact maken met een reclamecampagne op maar van jouw doelpubliek?

Neem dan contact op ons nationaal team. Of laat het ons jou gewoon vertellen! Vul ons contactformulier en we nemen asap contact met jou op. ​

Volg ons op sociale media!