• Campagne in de kijker: LEZ Antwerpen
  • Campagne in de kijker: LEZ Antwerpen
  • Campagne in de kijker: LEZ Antwerpen
Campagne in de kijker: LEZ Antwerpen
26/03/2020

​In 2017 voerde Stad Antwerpen de Lage Emissie Zone en weerde op die manier sterk vervuilende auto’s uit de binnenstad. Sinds januari 2020 heeft de stad Antwerpen de Lage Emissie Zone verstrengd. Een gloednieuwe informatiecampagne legde de nadruk op het belang van het controlen van je wagen alvorens de zone binnen te rijden.


De stad selecteerde een zeer geschikt advertentiemedium, namelijk de tram. De stad Antwerpen koos ervoor haar boodschap sterk en impactvol over te brengen door middel van twee advertentieformaten:

  • Een full wrap tram informeerde de passanten in en rond het hart van de stad.
  • Vijf extra trams met een roof panel ondersteunden de full wrap tram met een eenvoudigere versie van de boodschap.

Best practise

Deze campagne werd verkozen door Best-Of-OOH tot Best Practise in de categorie mobiel & transport.


That’s why

  • Het concept, ga met de tram en laat de auto thuis, past voortreffelijk bij de campagne en het doel ervan.
  • De locatie is perfect aangezien Antwerpen dé tramstad is.
  • Een goed zichtbaar medium om op te adverteren, je kan er niet naast kijken.
  • De trams laten de boodschap goed overkomen op verschillende plaatsen in de stad én deze is makkelijk te begrijpen.

Ben je ook geïnteresseerd om lokaal te gaan adverteren?

Check dan zeker inspiratie, daar vind je namelijk tal van ideeën!

Wil je graag nog wat meer uitleg? Aarzel dan niet om ons te contacteren en we zoeken dan samen met jou een gepaste weg om samen in te slaan. Op die manier kan jouw campagne opmerkelijk onderweg zijn.

Volg ons op sociale media!