• Campagne in de kijker: de komst van Jumbo naar België
Campagne in de kijker: de komst van Jumbo naar België
18/12/2019

Hallo Jumbo, welkom in België

Jumbo kwam eind 2019 naar België en wou meteen opmerkelijk aanwezig zijn op de retail-mark. Dankzij de juiste mediamix werd Jumbo met veel belangstelling verwelkomd.


De eerste drie Belgische Jumbo’s gingen open in Pelt, Rijkevorsel en Lanaken. En daar kan je zien dat Jumbo resoluut vasthoudt aan zijn Nederlandse waarden en persoonlijkheidskenmerken (vrolijk, gezellig, ongecompliceerd…). Dit is ook zichtbaar in de andere strategische keuzes, het mediaplan en de communicatie.

België kleurt geel

Jumbo kende in Nederland reeds een explosieve groei en bezit ondertussen 650 supermarkten over heel Nederland. Met een marktaandeel van 20% beschikt het over een communicatie- en winkelconcept dat aanslaat. Hiermee wil Jumbo nu België gaan veroveren!


De focus ligt op het neerzetten van de prachtige Jumbo formule om zo zijn visitekaartje af te geven in de Belgische markt. Jumbo legt zich sterk toe op het bieden van de beste service naar de klant om de Belgen volkomen Jumbo fans te maken.

Regionaal aanwezig

De buurtbewoners wisten vooraf precies waarom ze zelf eens een kijkje moesten gaan nemen bij Jumbo. Rond de nieuwe filialen reden namelijk weken voor de opening een vijfentwintigtal bussen rond met een opvallende boodschap van Jumbo. De 7 zekerheden van Jumbo worden ook in België beloofd aan de klant.


De achterzijde van de bus werd in de kleuren van Jumbo gestoken en trok de aandacht met charmante Vlaamse woorden.

Ons medium, regionaal inzetbaar

Door te kiezen voor de bus als medium, kon Jumbo erg lokaal rond zijn winkelpunt aanwezig zijn. Er werden specifieke stelplaatsen gekozen van waaruit de bussen de gewenste verzorgingszone van Jumbo precies kon bereiken.


Het succes van de lanceringscampagne was onder meer te danken aan de gekozen mediamix. De campagne bevat naast OOH ook televisie- en online spots, print, signalisatie en diverse digitale media, allemaal regionaal ingesteld.

Openbaar vervoer inzetten, om lokaal aanwezig te zijn in het straatbeeld: dat werkt!

Andere food retailers kondigden ook al met onze verschillende formaten hun (ver)nieuwde winkelpunten aan via een campagne op bus en tram.

Partners die samen met ons het verhaal van Jumbo vertellen

Media agency: Initiative
OOH Specialist: Rapport
Creatief bureau: LDV United

Volg ons op sociale media!