• Campagne in de kijker: Alpro – Make the move
  • Campagne in de kijker: Alpro – Make the move
Campagne in de kijker: Alpro – Make the move
09/07/2019

Alpro kiest voor creativiteit op kusttram en in premetro stations

Met hun #Makethemove activeringscampagne wil Alpro iedereen aanmoedigen om werk te maken van een gezonde levensstijl. Daarom zet Alpro het hele jaar door sportieve initiatieven op poten.

#Makethemove op de kusttram

Om hun engagement voor meer beweging voor iedereen, hoe en waar ook, waar te maken bedacht Alpro een uitdaging voor de reizigers van de kusttram. Door een halte vroeger af te stappen of een halte later op de kusttram te stappen, maak je mee de move naar meer beweging.


Door een laagdrempelig suggestie, daagt Alpro je uit tot een kleine inspanning. Ze maken op een eenvoudige manier duidelijk dat een gezonde levenstijl belangrijk is en haalbaar, zonder dat er onrealistische voornemens aan te pas komen.


Met Nafi Thiam als boegbeeld van de campagne trekt Alpro, door het impactvol formaat van de middenkast van hun full wrap kusttram, aandacht. Met motiverende tekstballonen prikkelen ze voorbijgangers om werk te maken van ‘a healthy you’.


Ook ‘s nachts blinkt Alpro uit met hun campagne, dankzij de reflexterende banden die aangebracht werden op kusttram.

#Makethemove in the premetro in Antwerpen

Naar aanleiding van de Alpro Fit-Trail in Antwerpen op 28 april 2019, werd de premetro omgetoverd tot een trainingsparcours om op te warmen voor Antwerp 10 Miles. Op de grond kon je op verschillende plaatsen Floor stickers zien die aanspoorden om extra te bewegen: 15 x Jumping jacks, 15 x High knees, het gaat vooruit met de trappen.

floor stickers Alpro

Voor Alpro telt elke inspanning, klein of groot, mee. Opnieuw trachten ze met eenvoudig motiverende boodschappen bewustmaking te creëeren bij de bezoekers van de premetro.

Één campagne, verschillende communicatiekanalen

Met deze campagne bewijst Alpro nog maar eens de sterkte van het inzetten van verschillende communicatiekanalen. Door hun boodschap op een creatieve manier aan te passen aan de omgeving en het publiek, creëert Alpro niet alleen naambekendheid als pioneer van plantaardige voeding maar ook positieve aandacht door hun belangstelling voor de gezondheid van iedereen.

Ook plannen om een creatieve campagne te realiseren?

Contacteer ons en wij denken graag met je mee om je doelstellingen te behalen.

Volg ons op sociale media!

Lijncom Het Poetsbureau gaat op zoek naar streekpersoneel - Opmerlkelijk onderweg - Blog
  • Campagne in de kijker: Het Poetsbureau gaat op zoek naar streekpersoneel
  • Campagne in de kijker: Het Poetsbureau gaat op zoek naar streekpersoneel
Campagne in de kijker: Het Poetsbureau gaat op zoek naar streekpersoneel
03/07/2019

Regionaal op zoek naar streekpersoneel

Regionaal personeel is moeilijk te vinden. Dat weet ook Het Poetsbureau, die actief op zoek is naar personeel over heel Vlaanderen om dagelijks gezinnen een handje te helpen met de huishoudelijke taken.


Daarom lanceerde Het Poetsbureau in april en mei een HR-campagne in heel Vlaanderen. Hierbij werd busreclame specifiek ingezet in doelbewuste regio’s om extra medewerkers aan te trekken.


Gericht streekpersoneel rekruteren

In totaal werden er 76 bussen gekleefd met Window back stickers. De advertentie was hierdoor goed zichtbaar in het verkeer en bevatte een opvallende slagzin ‘Het Poetsbureau zoekt huishoudhulpen’. Doordat de bussen vanuit verschillende stelplaatsen in Vlaanderen uitreden, was de campagne regionaal sterk aanwezig.


Renate Nelis, Marketing & Communication Director bij Het Poetsbureau is overtuigd dat de bus als communicatiemiddel werkt om regionaal dichtbij je doelpubliek te kunnen adverteren:

“Buscampagnes zijn uitermate geschikt om lokaal accenten te leggen. Zo ondervonden we ook dat onze bussen goed werden opgemerkt! We ontvingen vele reacties en foto’s van mensen die onze communicatie gezien hadden in hun regio”.


Regionaal adverteren met een plan op maat

De recruteringscampagne van Het Poetsbureau maakt deel uit van een uitgebreid mediaplan. Omdat ze specifiek regionaal aanwezig wilden zijn, kon Het Poetsbureau volledig zelf kiezen waar hun campagne ging rondrijden. Dankzij een busmediaplan op maat en professioneel advies, werden de doelstellingen omgezet in praktijk.


Renate Nelis, Marketing & Communication Director bij Het Poetsbureau:

“Er was een vlotte en aangename samenwerking met Lijncom! Er werd goed met ons meegedacht om de juiste routes te kiezen om een optimaal effect te bereiken.”


Een beeld dat spreekt

De boodschap om streekpersoneel aan te trekken, werd goed vertaald in de advertentie.

De campagne bevatte 5 troeven waardoor ze goed werd opgemerkt:


1. Het logo is voldoende groot afgebeeld. De afzender van de advertentie is meteen gekend.


2. Een foto van een opgewekte huishoudhulp creëert een positieve stemming. Een beeld trekt steeds meer aandacht en kan meteen voor de juiste sfeer zorgen.


3. Er worden slechts enkele kleuren gebruikt (less is more). Kleuren die aansluiten bij de huisstijl van het merk.


4. Een duidelijk call-to-action zegt wat er moet gebeuren: solliciteer nu!


5. Laagdrempelig door enkel de voornaamste pluspunten van je job te vermelden. En tegelijk aantrekkelijk door voordelen van de job die overtuigen.


Wil jij ook lokaal of regionaal gaan adverteren?

Dat kan! Contacteer ons en samen met jou zoeken we naar de meest passende oplossing waardoor je boodschap onderweg gegarandeerd opgemerkt wordt!

Volg ons op sociale media!

Lijncom De Foute Tram - Qmusic - Opmerlkelijk onderweg - Blog
De Foute Tram
28/06/2019


De Foute Tram, die in Gent een maand lang awareness creëerde voor de Foute Party van Qmusic, was een verwezenlijking van het reclamebureau De Vloer. Zij wonnen met hun extravagant concept onze creatieve designwedstrijd.

Volg ons op sociale media!

Lijncom - Opmerlkelijk onderweg - Blog
De kusttrams van 2019
21/06/2019


De start van de zomer is nu officieel! En daarom stellen we je precies vandaag alle kusttrams voor die de komende maanden dagelijks zullen pronken tussen de duizenden kustliefhebbers.

Volg ons op sociale media!

Lijncom - Opmerlkelijk onderweg - Blog
  • Onze familiedag in Plopsa Coo
  • Onze familiedag in Plopsa Coo
  • Onze familiedag in Plopsa Coo
  • Onze familiedag in Plopsa Coo
  • Onze familiedag in Plopsa Coo
Onze familiedag in Plopsa Coo
19/05/2019

Op zondag 19 mei ging onze jaarlijkse familiedag door in PlopsaCoo. Onze klanten en het Lijncom team zakten vol enthousiasme af naar Stavelot voor een avontuurlijke dag. De regen bleef gelukkig grotendeels uit en we konden onbeperkt meer dan 20 attracties ontdekken in een prachtig natuurkader.


Om 15u verzamelde iedereen aan de voet van de Watervallen van Coo voor een lekker buffet van zoetigheden. Ideaal rustmomentje, waarna sommigen er maar niet van genoeg van kregen en nogmaals een woelige rit in de Vicky The Ride trotseerde, de Dino Splash afscheurden of gingen spetteren in de Maya Splash.


Bekijk de foto’s van onze familiedag op onze Facebook pagina.

Volg ons op sociale media!

Lijncom - Opmerlkelijk onderweg - Blog
  • De Vloer wint rock and rolls on wheels richting CBA
De Vloer wint rock and rolls on wheels richting CBA
29/04/2019

We lanceerden begin dit jaar een wedstrijd waarbij creatieven een verrassende reclamecampagne op bus of tram konden inzenden in de hoop rock and roll on wheels te winnen.


Het is uiteindelijk het reclamebureau De Vloer die met de hoofdprijs gaat touren. Met hun opvallende creatie voor Qmusic winnen ze maar liefst hun eigen tourbus. Een feest- & slaapplaats on weels die de winnaars, Ivo Mertens en Matthias Desmet, en 14 lucky collega’s heen en terug brengt naar de Creative Belgium Awards, the party van het jaar voor reclamebureaus in Grand Casino Knokke.


Uit de 30 inzendingen werd de campagne voor Qmusic gekozen door zijn opvallend concept waar niemand kan naast kijken. De extravagante look & feel van de tram past volledig bij de Foute Party van Qmusic. Maar de ‘foute’ experience wordt ook auditief uitgewerkt. Zo zullen de haltes-aankondigingen in de tram voor één keer ingesproken worden door de artiesten van de Foute Party. Hierdoor komen de partygangers tijdens de tramrit naar de party al volledig in sfeer vanaf het moment dat ze opstappen.

Stars shine together

Zowel De Vloer als Qmusic vallen in de prijzen. De Vloer verkrijgt rock and roll on wheels op vrijdag 24 mei 2019. En Qmusic kan een maand lang awareness creëren met de Foute Tram. Op 28 juni zal deze tram de ‘foute’ feestvierders veilig heen en terug naar de Foute Party in Flanders Expo Gent vervoeren.

Benieuwd naar alle inzendingen?

Bekijk ze allemaal op www.lijncom.be/tourbus


De wedstrijd werd georganiseerd in samenwerking met Media Marketing en CBA.

Volg ons op sociale media!

Lijncom - Opmerlkelijk onderweg - Blog
  • Word gezien aan de kust!
  • Word gezien aan de kust!
  • Word gezien aan de kust!
  • Word gezien aan de kust!
Word gezien aan de kust!
08/04/2019

Deze zomer rijdt de kusttram weer om de 10 minuten uit, op de langste tramlijn ter wereld!

Een optimale kans om te adverteren op de kusttram en gezien te worden aan de kust.


Bovendien trekt de Belgische kust miljoenen verblijfstoeristen, één voor één zijn zij in vakantiestemming en staan ze open voor afleiding, entertainment en vrolijke boodschappen.


Naast een fullwrap, val je ook met deze kustformaten gegarandeerd op!

Mega seaside: 28m2 advertentieruimte die één zijde van de kusstram domineert. Pak uit met een aantrekkelijke visual, duidelijke boodschap en versterk je merk in één oogopslag.

Window seaside: een pakket van 6 visuals die de kusttram aan één zijde inpakt. Bovendien zijn dit 6 keer meer contantkansen. De advertenties zijn meestal naast de instapdeuren zodat wachtende passagiers er niet naast kunnen kijken.


Nog niet helemaal overtuigd?

Dit is waarom jouw merk ook aanwezig moet zijn op de kusttram.

Jouw advertentie:

  • doorkruist dagelijks maar liefst 16 badsteden en stopt aan 68 haltes.
  • legt dagelijks honderden km’s af.
  • bereik meer dan 16,5 miljoen reizigers.

Volg ons op sociale media!

Lijncom - Opmerlkelijk onderweg - Blog
  • Lijncom on tour - lunchen met Novastar
Lijncom on tour - lunchen met Novastar
04/04/2019

Op donderdag 28 maart pikten we de media-agentschappen in het Brusselse op met onze 6 Lijncom on tour bussen voor een “opmerkelijk onderweg experience”. We kwamen allen samen in de stelplaats van Ukkel voor een sfeervolle Lunch Concert. Deze opmerkelijk locatie was helemaal omgetoverd tot een unieke setting.


Bovendien speelde niemand minder dan Novastar een exclusieve showcase en ontroerde menigte met zijn melancholische nummers.


Herbeleef ons allereerste Lunch Concert mee door onze aftermovie te bekijken.

Volg ons op sociale media!

Lijncom - Opmerlkelijk onderweg - Blog
  • Kick-off tiende Eneco Clean Beach Cup
  • Kick-off tiende Eneco Clean Beach Cup
  • Kick-off tiende Eneco Clean Beach Cup
  • Kick-off tiende Eneco Clean Beach Cup
  • Kick-off tiende Eneco Clean Beach Cup
Kick-off tiende Eneco Clean Beach Cup
28/02/2019

Op 28 februari werd het startschot gegeven voor de promotiecampagne van de Eneco Clean Beach Cup die plaatsvindt op 24 maart 2019. Op de eerste zondag van de lente vragen 17 surfclubs over de volledige Belgische kustlijn om mee het strand te komen opruimen, om zo mee het plastic probleem onder de aandacht te brengen.

Opmerkelijke onderweg naar persconferentie

Voor de lancering werd aan de pers gevraagd om op de promotietram, richting persconferentie, te stappen. Deze kusttram bekleed in met ons Window seaside 2m² formaat en zal de komende maand promotie maken voor de Eneco Clean Beach Cup. Door een combinatie van 6 kleurrijke campagne-visuals valt de tram op en krijgt de strandschoonmaak de nodige aandacht aan de kust.


Onderweg werden hapjes van de North Sea Chefs aangeboden. Door de presentatie werd de plastic problematiek duidelijk in beeld gebracht.



Met de Eneco Clean Beach Cup neemt ons land voor de tiende keer deel aan de opruimactie die Surfrider Foundation Europe voor de 25ste keer wereldwijd op meer dan duizend stranden organiseert.


Wil je zelf ook meehelpen aan de grote strandschoonmaak? Schrijf je dan in op: https://enecocleanbeachcup.be/nl/deelnemen

Volg ons op sociale media!

Lijncom - Opmerlkelijk onderweg - Blog
  • Campagne in de kijker: BMW Juma Leuven en Mechelen
  • Campagne in de kijker: BMW Juma Leuven en Mechelen
  • Campagne in de kijker: BMW Juma Leuven en Mechelen
  • Campagne in de kijker: BMW Juma Leuven en Mechelen
Campagne in de kijker: BMW Juma Leuven en Mechelen
31/01/2019

Juma Group, net uitgeroepen als BMW fleet dealer of the year, lanceerde na een succesvolle zomercampagne opnieuw twee campagnes in de regio Leuven en Mechelen. Deze hebben als voornaamste doel hun naamsbekendheid te verhogen en traffic naar hun showroom te creëren.


BMW Juma heeft twee concessies en elke vestiging kreeg een eigen campagne. In Leuven werd de nieuwe imagocampagne van hun tweedehandscentrum in beeld gebracht met Window back stickers op stadsbussen. In Mechelen werd het City back formaat gekozen om de saloncondities in de kijker te zetten.

Gezien in het straatbeeld

BMW Juma kiest bewust voor lokale reclame op onze bussen. Samen met onze accountmanager Carola werd een mediaplan op maat uitgewerkt. Hierbij lag de focus op een zo groot mogelijk bereik binnen een straal van 10 km rond de Juma-vestigingen.


Jolien Peeters, Marketing Coördinator, kijkt tevreden terug op de samenwerking met Lijncom:


Sinds 2015 al, adverteren we op bussen om zo potentiële klanten uit onze geomarketingzone te bereiken. Vooral het grote bereik is een belangrijk voordeel van dit communicatiemiddel. En we worden ook gezien! Zo kregen we eerder al positieve reacties van prospecten en klanten.

Wil jij ook lokaal of regionaal gaan adverteren? Dat kan!

Contacteer ons en samen met jou zoeken we naar de meest passende oplossing waardoor je boodschap onderweg gegarandeerd opgemerkt wordt!

Volg ons op sociale media!

Lijncom - Opmerlkelijk onderweg - Blog
  • Genieten van biergeschiedenis in het Duvelorium
  • Genieten van biergeschiedenis in het Duvelorium
  • Genieten van biergeschiedenis in het Duvelorium
  • Genieten van biergeschiedenis in het Duvelorium
Genieten van biergeschiedenis in het Duvelorium
18/01/2019

​Gisterenavond werd in het Duvelorium in Brugge alle vooroordelen over bier van tafel geveegd.


Het was biersommelier Sofie Vanrafelghem die in de bar van Het Historium de klanten van onze regionale salesmanager Tom Stellamans behaagde met een geslaagde bierworkshop.


En niet zomaar een bierworkshop. Eentje vol verhalen over ons nationaal streekproduct en de kwaliteit van onze Belgische bieren. Maar ook tips om bier te proberen, serveren en bewaren. Uiteraard werd er ook geproefd! Zo waren er degustatiebieren en hapjes die specifiek waren afgestemd op het type bier. Want ook van foodpairing weet Sofie wat af.


Als master biersommelier wist ze met haar enthousiasme iedereen te boeien en te overtuigen dat bier wél sexy is. We mogen dus gerust fier zijn op onze biergeschiedenis!


Wil jij graag ook op de hoogte blijven van onze events? Schrijf je dan snel in op onze nieuwsbrief!

Volg ons op sociale media!

Lijncom - Opmerlkelijk onderweg - Blog
  • Campagne in de kijker: Immoweb
  • Campagne in de kijker: Immoweb
Campagne in de kijker: Immoweb
02/01/2019

Wie zijn huis wil verkopen of verhuren gaat steeds op zoek naar de beste makelaar in de buurt. Immoweb wil voor een breed publiek kenbaar maken dat deze makelaars allemaal terug te vinden zijn op immoweb.be.


Immoweb koos voor een campagne op openbaar vervoer om makelaars lokaal of regionaal aanwezig te doen zijn in het straatbeeld.


De campagne bestond uit 235 Windowside 2m² advertenties, gepersonaliseerd per regio. De bestickerde bussen en trams rijden 8 weken lang rond in acht geselecteerde regio’s.

Volg ons op sociale media!

Lijncom - Opmerlkelijk onderweg - Blog
  • Campagne in de kijker: Ecover
  • Campagne in de kijker: Ecover
  • Campagne in de kijker: Ecover
  • Campagne in de kijker: Ecover
Campagne in de kijker: Ecover
06/12/2018

​Midden november opende de Statiegeld Store voor drie dagen in Antwerpen. Een initiatief van Ecover, producent van milieuvriendelijke was- en schoonmaakmiddelen, die voorstander is van statiegeld voor petflessen.


Met de Statiegeld Store introduceert Ecover als eerste in België tijdelijk statiegeld op plastic. Hiermee wilden men een statement maken naar de overheid en vermijden dat plastic wordt weggegooid.


Ecover koos ervoor om de Antwerpse tram kleurrijk en volledig te laten bekleden. Om zo omstaanders bewust te maken van deze problematiek en tegelijk op de hoogte te brengen van de aanwezigheid van de Statiegeld Store.


Bovendien reed deze tram vier weken lang rond in Antwerpen centrum met de boodschap “Deze fles is zuiver afval” om de discussie gaande te houden.

Volg ons op sociale media!

Lijncom - Opmerlkelijk onderweg - Blog
  • Campagne in de kijker: Whim
  • Campagne in de kijker: Whim
  • Campagne in de kijker: Whim
Campagne in de kijker: Whim
03/12/2018

Whim, een nieuwe mobiliteitsapp die toegang geeft tot het juiste transportmiddel op elk moment, is sinds oktober beschikbaar in Antwerpen.


Voor de lancering werd de Antwerpse Premetro getransformeerd. Het ondergronds station ‘Groenplaats’ werd volledig overgenomen door deze nieuwe speler. Er werd een indrukwekkende creatie ontworpen door vloer- en muurstickers te combineren met allerlei zwevende vervoersmodi.


De creatie was van de hand van ‘Friendship’. Phil Blondé, creatief directeur en mede-oprichter van Friendship aan het woord:


We zoeken elke dag naar nieuwe locaties om op een verrassende manier te communiceren voor onze merken. De Antwerpse Premetro is eerder een grauwe omgeving maar wel met dagelijks duizenden bezoekers. Door het op een kleurrijke en speelse manier in te vullen, trekt het meer aandacht dan een klassiek medium. We hopen dat er in de toekomst nog meer merken deze plek een make-over zullen geven.


Naast deze affichage op maat, werd de campagne kracht bijgezet door Full back advertenties op bussen, Side pack affichage op trams en meerdere Window stickers op onze voertuigen in de Antwerpse stadskern.


Door een combinatie van verschillende formaten die heel specifiek de actieve doelgroep van Whim konden triggeren was het merk aanwezig in Antwerpen en duidelijk zichtbaar voor de pendelaars gedurende 4 weken.

Van een opmerkelijke lancering gesproken!

Lijncom - Opmerlkelijk onderweg - Blog
  • Campagne in de kijker: adopteer een dier
  • Campagne in de kijker: adopteer een dier
  • Campagne in de kijker: adopteer een dier
  • Campagne in de kijker: adopteer een dier
  • Campagne in de kijker: adopteer een dier
  • Campagne in de kijker: adopteer een dier
  • Campagne in de kijker: adopteer een dier
Campagne in de kijker: adopteer een dier
27/11/2018

​Vlaams minister van Dierenwelzijn, Ben Weyts, lanceerde vandaag de campagne ‘adopteer een dier’. Hiermee wordt promotie gemaakt voor de website www.adopteereendier.be.


Deze nieuwe website geeft een overzicht van de dieren die in de 120 asielen wachten op een warme thuis. Deze dient ook als platform om alle relevante info te verzamelen over je toekomstige huisgenoot.


Met een vleugje humor wordt een oproep gedaan aan alle Vlamingen om het asiel te overwegen. De verschillende campagnebeelden geven elk een ander dier en persoonlijkheid weer.


Spot vanaf vandaag onze bussen met Window stickers binnenin en Super side affichage aan de buitenkant.

Lijncom - Opmerlkelijk onderweg - Blog
  • Campagne in de kijker: Lidl
  • Campagne in de kijker: Lidl
Campagne in de kijker: Lidl
27/11/2018

​Supermarktketen Lidl opende tijdens de blokperiode van juni 2018 een pop-up restaurant in het centrum van Gent. Het restaurant Straffe Kost serveerde uitsluitend gezonde verse maaltijden aan studenten in tijdsnood tijdens de examens.


Aangezien het tijdelijke karakter van dit unieke studenten-concept diende Lidl opvallend aanwezig te zijn om de Gentse studenten te bereiken.

De Lidl-tram wijst de weg

Voor de bekendmaking van hun pop-up werd een Full Wrap tram ontworpen. De tram was volledig bekleed in de basiskleuren van Lidl en bevatte een catchy slogan die vooral studenten aansprak.


De tram reed gedurende vier weken rond in de Gentse binnenstad. Studenten konden voor de deur van de pop-up worden afgezet, aangezien het pop-up restaurant vlakbij de grote tramhalte ‘Gent Zuid’ gelegen was.


Door een combinatie van factoren was de boodschap van Lidl duidelijk aanwezig in het centrum van Gent. Lidl hoopte op deze manier haar aanbod aan verse producten bekender te maken bij een breed publiek, in het bijzonder bij studenten. Een slimme zet van Lidl en een Full Wrap was de ultieme manier om de studenten in Gent te bereiken.

Straffe kost van Lidl

Lijncom - Opmerlkelijk onderweg - Blog
  • Campagne in de kijker: Burger King
  • Campagne in de kijker: Burger King
  • Campagne in de kijker: Burger King
  • Campagne in de kijker: Burger King
Campagne in de kijker: Burger King
22/11/2018

Burger King, het Amerikaanse fastfoodmerk bekend van de Whopper burger, laat voortaan ook de Brusselaars smullen van hun uitgebreid gamma hamburgers. Zo opende Burger King in september 2017 een nieuw restaurant in Oudergem, op ongeveer 7km van centrum Brussel.


Samen met onze klant gingen we de uitdaging aan om tijdens het openingsweekend het merk Burger King in de kijker te zetten en de Brusselaars te laten kennismaken met het gloednieuwe restaurant in Oudergem.

De Whopper bus

Er werd een speciale busrit ingezet om reizigers van en naar het nieuwe Burger King filiaal te brengen. Deze bus stopte aan drie grote haltes in Brussel om zoveel mogelijk geïnteresseerden te bereiken en flexibel te laten deelnemen.


Door de bus volledig te bekleden in de huisstijl van Burger King werd aandacht getrokken onderweg. Bovendien met de boodschap achteraan “Follow this bus if you are hungry” werden ook automobilisten verleid om een bezoek te brengen aan het restaurant.


Door de aanwezigheid van promo girls & boys aan de haltes en op de bus werd de totaalbelevenis voor de reiziger compleet. Zij animeerden de bezoekers en deelden gadgets uit om extra visibiliteit te creëren. ​

Burger King opmerkelijk onderweg

Lijncom - Opmerlkelijk onderweg - Blog
  • Campagne in de kijker: Art Nivo
  • Campagne in de kijker: Art Nivo
  • Campagne in de kijker: Art Nivo
  • Campagne in de kijker: Art Nivo
Campagne in de kijker: Art Nivo
11/10/2018

Art Nivo, de gekende winkel voor design in Gent, viert dit jaar zijn 20-jarige bestaan met een oogverblindende feesttram. Hij is écht prachtig, al zeggen we het zelf. De combinatie van deze zwart met goud bestickerde opvallende tram en de wondermooie etalage van de winkel, nodigen iedereen uit om hun gepimpte showroom binnen te wandelen. Tot eind oktober heb je daarvoor zelfs nog meer redenen, want dan hangen de kortingen er letterlijk in de lucht. Laat je verwennen met bubbels en lekkere hapjes en geniet er van al het moois.

“Een uitgepuurd grafisch concept op de tram houdt het evenwicht tussen Art Nivo’s strakke merkidentiteit en die van verschillende fabrikanten van design meubilair. Herkenbare lijntekeningen belichten design iconen zoals de Egg van Fritz Hansen, de Tulip Chair van Knoll of de Orange Slice van Artifort. De zwarte iconen sfeer trekken we door naar onze etalages waar we miniaturen van klassiekers als de Big Mama van B& B Italia, Extrasoft van Living Divani of Chester Moon van Baxter tonen. Een geslaagde co-branding en een straffe uitnodiging om deze meubelstukken in onze showroom te ontdekken.” Peter Bobeck – Founder Art Nivo

Art Nivo roept iedereen bovendien op om hun feesttram te spotten en er een originele foto van te nemen, op een bekende plaats in Gent. Zo maak je kans op een unieke lounge fauteuil: de Artifort Orange Slice uitgevoerd in een oranje Kvadrat Harald stof. Iedereen kan zijn leukste foto sturen naar tram@artnivo.be, een design jury zal de gelukkige winnaar kiezen. Doen!

Sorry but style is our own excuse

Mocht Art Nivo in de praktijk omzetten in onze gloednieuwe kantoren. We vroegen hen om onze nieuwe merkidentiteit door te trekken naar de inrichting van onze karakterwoning uit de 19 de eeuw. Samen met hen kozen we voor een warme en functionele inrichting die aansluit bij de behoeften van ons personeel en wie er op bezoek komt. We opteerden voor een open, lichtrijke en moderne cocon op basis van lichte tinten met zwarte accenten en een tikkeltje roze. We integreerden moderne manieren van werken (ook flex werken) en besteedden de nodige aandacht aan functionele, gebruiksvriendelijke en ergonomische vereisten. Verdeeld over 2 verdiepingen werden kantoren, vergaderzalen en functionele ruimtes met zeer veel smaak ingelicht.

Bewonder enkele sfeerbeelden van ons nieuw kantoor

Lijncom - Opmerlkelijk onderweg - Blog
  • Race for the Cure
  • Race for the Cure
  • Race for the Cure
  • Race for the Cure
  • Race for the Cure
  • Race for the Cure
  • Race for the Cure
  • Race for the Cure
  • Race for the Cure
  • Race for the Cure
  • Race for the Cure
Race for the Cure
11/10/2018

​Een dikke merci aan iedereen om mee te komen stappen of lopen in ons Lijncom team.

De volgende Race for the Cure zal plaatsvinden op 29 september 2019 en we hopen jullie opnieuw te mogen verwelkomen.

Lijncom - Opmerlkelijk onderweg - Blog
  • Enkele sfeerbeelden van ons nieuw kantoor
  • Enkele sfeerbeelden van ons nieuw kantoor
  • Enkele sfeerbeelden van ons nieuw kantoor
  • Enkele sfeerbeelden van ons nieuw kantoor
  • Enkele sfeerbeelden van ons nieuw kantoor
  • Enkele sfeerbeelden van ons nieuw kantoor
  • Enkele sfeerbeelden van ons nieuw kantoor
  • Enkele sfeerbeelden van ons nieuw kantoor
  • Enkele sfeerbeelden van ons nieuw kantoor
  • Enkele sfeerbeelden van ons nieuw kantoor
  • Enkele sfeerbeelden van ons nieuw kantoor
  • Enkele sfeerbeelden van ons nieuw kantoor
  • Enkele sfeerbeelden van ons nieuw kantoor
  • Enkele sfeerbeelden van ons nieuw kantoor
  • Enkele sfeerbeelden van ons nieuw kantoor
  • Enkele sfeerbeelden van ons nieuw kantoor
Enkele sfeerbeelden van ons nieuw kantoor
10/10/2018

“Onze verhuis naar een prachtig pand in Melle is een eerste realisatie en past helemaal in onze nieuwe positionering. Dankzij de combinatie van oud en nieuw straalt het gebouw een strakke en warme sfeer uit. Samen met ArtNivo uit Gent kozen we voor een open, lichtrijk en modern interieur welk voldoet aan nieuwe manieren van werken, ook flexwerken. Hiermee tonen we niet alleen onze ambities maar nodigen we onze klanten, leveranciers en partners uit om na te denken over samen ‘opmerkelijk onderweg’ zijn.”

Managing director Christine Van den Berghe

Lijncom - Opmerlkelijk onderweg - Blog
Dit was onze zomer aan de kust!
31/08/2018


Wij blikken alvast vol trots terug op een topzomer aan de kust! Bekijk hier onze 20 volledig bekleedde kusttrams van 2018!

Lijncom - Opmerlkelijk onderweg - Blog
Lijncom gaat vanaf nu opmerkelijk onderweg
09/07/2018

De baseline ‘Opmerkelijk onderweg’ onderstreept Lijncom’s nieuwe positionering: ‘Opmerkelijk onderweg’ zijn betekent gezien worden, voor grote en kleine merken, op de juiste plaats, voor het juiste budget en door zoveel mogelijk mensen. Lijncom wil beweging brengen in merken door onderweg en dicht bij de mensen aanwezig te zijn en zorgt daardoor voor een opvallende merkbeleving. Uniek aan adverteren bij Lijncom is dat de bussen, trams en schuilhuisjes een niet te missen element vormen in het straatbeeld in Vlaanderen, waardoor het een medium is dat zich niet opdringt maar toch niet te ‘skippen’ valt.

Met de nieuwe brand identity wil Lijncom zijn activiteit opentrekken naar nieuwe mogelijkheden en samenwerkingen. Op die manier wil Lijncom eigen producten en diensten vernieuwen of uitbreiden door in te spelen op de noden van de evoluerende steden, de stijgende vraag naar duurzame mobiliteit én de digitalisering. De volledige rebranding is van de hand van North Design.


Managing director Christine Van den Berghe: “Onze verhuis naar het gloednieuwe pand in Melle is een eerste realisatie en past helemaal in deze gloednieuwe positionering. Dankzij de combinatie van oud en nieuw straalt het gebouw een strakke en warme sfeer uit. Samen met ArtNivo uit Gent kozen we voor een open, lichtrijk en modern interieur welk voldoet aan nieuwe manieren van werken, ook flexwerken. Hiermee tonen we niet alleen onze ambities maar nodigen we onze klanten, leveranciers en partners uit om na te denken over samen ‘opmerkelijk onderweg’ zijn.”

Lijncom - Opmerlkelijk onderweg - Blog
The making-of: Delirium
20/06/2018


Dinsdagnacht werd de tram XL bekleefd met een prachtige full branding campagne van Delirium: een full wrap, window stickers, wobblers én floor stickers. In acht uur tijd toverde een ploeg van vier professionele klevers de langste tram van Gent om tot een levendige kudde roze olifantjes. Het iconische beeld van het olifantje dat typerend is voor het blonde bier zal binnenkort van veraf te herkennen zijn doorheen de Gentse binnenstad, en dat tijdens de drukste en levendigste periode van het jaar: de Gentse Feesten! Twee iconen die dit jaar hand in hand hun lange Gentse roots vieren: de 175ste editie van de Gentse Feesten en de ondertussen 5de generatie van de bekendste brouwersfamilie uit Melle.


Deze campagne is voor Delirium zeer bijzonder omdat de brouwerij zich de laatste jaren sterk op de export heeft gericht en daarom eerder weinig campagne voerde in eigen land. Nu werd het echter tijd om ook in België hun wereldpositie in bierbrouwen te herbevestigen met een creatieve en opvallende campagne. De 15 full backs op bussen en de full branding van de Albatros zullen de passagiers alvast doen duizelen en watertanden. Naast de prachtige campagne voor het iconische blonde bier, schuilt er ook een duidelijke boodschap in: ga ‘lekker gestoord naar de feesten’, maar laat je veilig thuisbrengen door de tram of bus! Als dat geen voorbeeld is van een campagne die naadloos aansluit op zijn medium en publiek!



Het bekende bier van brouwerij Huyghe uit Melle zal de komende maand de meer dan 1,3 miljoen Gentse
feesters zonder twijfel doen watertanden. Bekijk hier in primeur de time-lapse van de kleving!

Lijncom - Opmerlkelijk onderweg - Blog
  • Campagne in de kijker: KOMONO
  • Campagne in de kijker: KOMONO
  • Campagne in de kijker: KOMONO
Campagne in de kijker: KOMONO
18/06/2018

Ondanks KOMONO’s internationale succes ligt het hart van het stijlvolle accessoire merk nog steeds in thuishaven Antwerpen.
Voor de lancering van hun nieuwe Marine-collectie kozen zij voor een wereldwijde campagne doorheen verschillende steden. Voor de Antwerpse campagne sloegen ze de handen in elkaar met LijnCom en kozen ze voor sidepacks op de trams en affiches in de premetrostations. ‘We wilden zoveel mogelijk mensen bereikenen daarom hebben we gekozen voor een communicatiekanaal die de stad kruist en door heel veel mensen gezien wordt’ verduidelijkt KOMONO. ‘We hebben veel positieve feedback ontvangen van mensen die ons overal in de stad gezien hebben’.


Uniek aan de sidepack van de tram L waarvoor KOMONO heeft gekozen is de veelzijdigheid en variatie: de combinatie van de 16 ramen én het dakpaneel zorgen ervoor dat er meer dan genoeg plaats is om een grote collectie van zonnebrillen te showen!


Heeft dit je geïnspireerd om zelf te adverteren op de bussen en trams? Neem dan vandaag nog vrijblijvend contact met ons op! Zo bedenken we samen een actieplan om jouw zaak in de kijker te zetten, waar en wanneer je maar wilt! We bekijken graag samen hoe we op een impactvolle manier jouw boodschap kunnen overbrengen bij de juiste doelgroep.

Lijncom - Opmerlkelijk onderweg - Blog
  • We willen van Mobiele Maandag een begrip maken
  • We willen van Mobiele Maandag een begrip maken
  • We willen van Mobiele Maandag een begrip maken
We willen van Mobiele Maandag een begrip maken
02/05/2018

Het is u waarschijnlijk ook reeds opgevallen, de mobiele maandagcampagne van De Lijn.

Een oproep aan Vlaanderen om 1 dag per week op een andere manier proberen te geraken waar u moet zijn.

Dat kan met de bus of tram, maar ook met de fiets of de trein, de deelwagen, de step, te voet of een combinatie van deze dingen.

We starten elke week op maandag. En voor u het weet, doet u het ook op dinsdag. Of woensdag?

Want alle dagen zijn goed om meer stil te staan bij mobiele alternatieven. Zo staan we minder stil op de weg.

Ook bedrijven kunnen hier een steentje bijdragen. Vandaar een warme oproep

Wilt u als bedrijf, net zoals wij, ook uw schouders mee onder Mobiele Maandag zetten?

Want samen zijn we sterker en is het leuker. Samen overtuigen we die laatste twijfelaar om toch deel te nemen.

Samen zetten we het verkeer weer in beweging.

De Lijn zet u alvast op weg via mobielemaandag.be. Dat is een online platform vol leuke tips & tricks, nieuws en ervaringen van andere deelnemers.

Registreer nu en sluit u aan met uw bedrijf. Zo komt u alles te weten over de mobiliteitsopties in de buurt van uw bedrijf.

De Lijn biedt hiervoor ook tal van communicatietools om u te helpen uw werknemers te overtuigen en de boodschap te verspreiden.

Lijncom - Opmerlkelijk onderweg - Blog
  • Stad Antwerpen kleurt de trappen van de Premetro
  • Stad Antwerpen kleurt de trappen van de Premetro
  • Stad Antwerpen kleurt de trappen van de Premetro
  • Stad Antwerpen kleurt de trappen van de Premetro
  • Stad Antwerpen kleurt de trappen van de Premetro
Stad Antwerpen kleurt de trappen van de Premetro
26/03/2018

Stad Antwerpen is duidelijk fier op hun vertrekpunt van De Ronde Van Vlaanderen. Samen met LijnCom kleurden ze de trappen in het premetrostation Groenplaats geel, met de uitnodigende boodschap om jouw liefde voor de koers te delen via #mijnkoers. Een unieke campagne met een nog uniekere boodschap.

Trotse Antwerpenaren, want daar begint dé koers

De Stad Antwerpen heeft naar aanleiding van de Ronde van Vlaanderen een heuse totaalcampagne op poten gezet. Hanne Pauwels, Projectowner bij de Stad Antwerpen legt uit: “Ten eerste willen we tonen hoe trots wij in Antwerpen zijn dat dé koers hier begint. Bovendien willen we iedereen aanzetten om via #mijnkoers te delen met andere Antwerpenaren waar hun liefde voor de koers is begonnen. Iedereen heeft namelijk wel iets met de koers, en wij willen dat graag in kaart brengen op social media en op derondeinantwerpen.be.”

Een logische keuze, in het drukke centrum van Antwerpen

Dat er geen betere plaats is dan het premetrostation Groenplaats, bewijst ook Jill Vissers, Communication Planner bij Maxus: “Voor deze campagne zijn we in nauwe samenwerking met de Stad Antwerpen op zoek gegaan naar een creatieve mediamix. We hebben gekozen voor de trappen in het premetrostation Groenplaats, omwille van de gunstige ligging, het iconische plein en de drukke passage van tramreizigers, parkingbezoekers en shoppers. Deze creatieve invulling van een OOH-campagne is zowel voor Antwerpenaren, als voor pendelaars en toeristen.”

Trappen in de premetro zijn een primeur voor LijnCom

Met deze unieke campagne begeven we ons met LijnCom ook voor de eerste keer aan het commercialiseren van de trappen in premetrostations. En het resultaat mag er zeker zijn. “Met deze mooie campagne willen we aantonen dat LijnCom voor ieder een creatieve en flexibele oplossing op maat kan vinden. We denken graag met je mee, en ontwikkelen een voorstel op maat. Dit smaakt zeker naar meer!” aldus Christine Van den Berghe, managing director bij LijnCom.

Lijncom - Opmerlkelijk onderweg - Blog
  • Telenet gaat helemaal voor The Good Flow
  • Telenet gaat helemaal voor The Good Flow
  • Telenet gaat helemaal voor The Good Flow
  • Telenet gaat helemaal voor The Good Flow
  • Telenet gaat helemaal voor The Good Flow
  • Telenet gaat helemaal voor The Good Flow
Telenet gaat helemaal voor The Good Flow
26/03/2018

Telenet lanceerde niet onopgemerkt zijn nieuwe merkbelofte ‘The Good Flow’. Met een goeie flow draait elke familie immers beter. Dat uit zich alvast in een prachtige Full Branding campagne op onze trams in Gent en Antwerpen.

Maximale impact in Gent en Antwerpen

Telenet pakt als eerste uit met een Full Branding pakket in Gent en Antwerpen. Een volledig beklede tram waar je amper kan naast kijken, aangevuld met een binnenbekleding van wobblers, floor stickers en inside banners. Zo zorgen we ervoor dat zowel binnen als buiten iedereen mee is met The Good Flow van Telenet.

Een mooie mediamix voor de lancering van een nieuwe merkbelofte

Waar je ook rond je kijkt, je kan niet om de nieuwe Telenet-campagne heen. De keuze voor een Full Branding-tram was dan ook de ideale manier om deze mediamix een extra boost te geven. Een mooie samenwerking tussen Telenet, Outsight, PHD en LijnCom. Ook het creatief agentschap TBWA speelt met zijn creatie mooi in op het medium: zo kregen de wobblers, floor stickers en inside banners elk een andere specifieke “Go With The Good Flow” boodschap mee.

Ook opvallen met een Full Branding?

Smaakt deze campagne naar meer? Onze Full Branding pakketten zijn beschikbaar op zowel trams, bussen en de Kusttram. Bovendien geven we een mooie korting tot 50% op de huur van deze binnenbekleding. Onze accountmanagers geven je graag een extra woordje uitleg over deze impactvolle oplossing!

Lijncom - Opmerlkelijk onderweg - Blog
  • Full Wrap Coast: de trekpleister van de kust
  • Full Wrap Coast: de trekpleister van de kust
  • Full Wrap Coast: de trekpleister van de kust
  • Full Wrap Coast: de trekpleister van de kust
  • Full Wrap Coast: de trekpleister van de kust
Full Wrap Coast: de trekpleister van de kust
05/03/2018

Impactvol aanwezig, het hele jaar door!

Iedereen die ooit al eens naar de Belgische kust is geweest herkent hem meteen: de iconische kusttram. Met z’n 67 kilometer kunnen we deze met trots de langste tramlijn ter wereld noemen. Tussen Knokke en De Panne doet hij maar liefst 16 grote badsteden aan in 68 haltes. Langs het strand of in de centrumstraten, je kan er niet omheen!

Groot nationaal bereik: 17,7 miljoen toeristen

Onze kuststreek trekt jaarlijks maar liefst 17,7 miljoen dagjestoeristen aan, van overal in het land. Van dat aantal zoeken er tijdens de zomermaanden juli en augustus zo’n 6,2 miljoen toeristen het goede weer op. De ideale manier dus om op een efficiënte en impactvolle manier een heel breed publiek aan te trekken.

Wil je nog meer impact?

Imponeer onze 16,5 miljoen tramreizigers dan met een Full Branding-campagne. Met dit pakket zorg je er ook voor dat de binnenformaten, bestaande uit wobblers, floor stickers en inside banners helemaal mee zijn met de campagne op de buitenzijde. LijnCom zorgt voor 50% korting op de huur van deze binnenformaten!

Bovendien is ook Field Activiation mogelijk aan onze haltes. De ideale oplossing om aan sampling te doen, en onze reizigers te laten kennis maken met het product waarmee je pronkt op onze kusttram.

Onze accountmanagers helpen je graag bij het uitwerken van een geschikte oplossing.

Lijncom - Opmerlkelijk onderweg - Blog
  • Campagne in de kijker: Sport Vlaanderen
  • Campagne in de kijker: Sport Vlaanderen
  • Campagne in de kijker: Sport Vlaanderen
  • Campagne in de kijker: Sport Vlaanderen
  • Campagne in de kijker: Sport Vlaanderen
  • Campagne in de kijker: Sport Vlaanderen
  • Campagne in de kijker: Sport Vlaanderen
Campagne in de kijker: Sport Vlaanderen
17/01/2018

Je hebt ze vast al gezien in het straatbeeld: de Sport Vlaanderen-tram. Een leuke en creatieve manier om Vlaanderen aan het bewegen te zetten. Wist je dat deze volledig beklede Hermijntram elke twee maand er lichtjes anders uitziet?

Jouw sportervaring op de tram

Deze prachtig blauwe tram zie je al van ver aankomen in Gent en Antwerpen. Wat echter wel uniek is, is de middenkast van deze tram. Elke twee maanden wordt deze vervangen door een nieuwe visual, telkens gebaseerd op foto’s die gedeeld worden met #sportersbelevenmeer op sociale media. Een extra stimulans dus om werk te maken van die goede voornemens.

Impactstudie bewijst doel van reclame op openbaar vervoer

Uit een impactstudie van LijnCom blijkt dat 76% van de ondervraagde Antwerpenaren één of meerdere keren per week reclame zien op bus en tram. Maar liefst 30% van de doelgroep herkent daarbij de Sport Vlaanderen-campagne. Bovendien zegt 55% van de ondervraagden dat deze campagne de aandacht trekt en geloofwaardig is. Een hoge score voor een impactvolle boodschap.

Zelf een creatief idee?

Adverteren op bus en tram kan op heel wat verschillende manieren. Kijk eens rond in ons aanbod, of contacteer ons geheel vrijblijvend voor een campagne op maat van je budget en creatief idee. We bekijken graag samen hoe we op een impactvolle manier jouw boodschap kunnen overbrengen bij de juiste doelgroep!