i-mens is een samenwerking tussen de vzw’s Solidariteit voor het Gezin en Thuishulp en hun partners in de thuisverpleging. Een nieuwe naam onder de zorgorganisatie! Dit vraagt om een totale lanceringscampagne waarbij een Out-Of-Home campagne niet mocht ontbreken.
De kracht van deze campagne zit hem in de beelden. Zorgverleners en de zorgbehoevenden werden op een authentieke manier van zorg, betekenisvol en met fierheid in beeld gebracht. De foto’s werden door Lieve Blancquaert genomen en met haar typerende stijl bracht ze een diepere gelaagdheid aan in de duoportretten.
De tram- en buscampagne van i-mens wordt gedragen door deze ontroerende beelden en de bijhorende copy ‘iedereen is i-mens’. Beide komen optimaal tot zijn recht op de achterzijde van de bus (Full back) en in het groot op de zijkant van de tram (Super side 4M2).
Door een hoge verspreidingsgraad van 62 voertuigen in zeven verschillende regio’s, valt de nieuwe naam ‘i-mens’ en hun baseline ‘Thuis in zorg aan huis’ overal op. Door lokaal en onderweg aanwezig te zijn, zorg i-mens dicht bij de mensen voor merkbeleving.
Het succes van de lanceringscampagne was onder meer te danken aan de gekozen mediamix. De campagne bevat naast OOH ook televisie-spots, verschillende video’s, een podcast, affichage, websites en diverse digitale media.
Media agency: Zenith
OOH Specialist: Outsight
Creatief bureau: Karakters