The Making of Telenet YUGO tram
23/09/2020

Ontdek in de video hieronder hoe 2 trams van De Lijn volledig in een nieuw Telenet kleedje gestoken werden. Deze Full wrap trams zullen in september en oktober de YUGO app van Telenet promoten in de Gentse en Antwerpse binnenstad.


We kozen bewust voor twee trams in Vlaanderen en eentje in Brussel om meer tussen het volk te staan en dus ook een deel van ons doel publiek via dit medium te bereiken. Met YUGO kan je overal en ‘on the go’ swipen, series kijken, surfen etc.. zoveel je maar wil. We vonden deze communicatie passend voor op de tram, waarmee je ook altijd ‘on the go’ bent.” - Sharon Lavaert, Communication Manager, Telenet

Doe je ding, in de binnenstad

YUGO, is een product van Telenet voor de digital savvy consument met individuele noden die ongebonden in het leven staat, iemand die ‘zijn ding doet’. Een generatie waar technologie alles is en waar de all-in bundel met hét strafste internet gretig op inspeelt.


TBWA, het reclamebureau dat Telenet koos als creatieve partner, ging aan de slag met een combo van foto’s, witte vlakken en bondige tekst. Het design werd voortreffend afgestemd op het medium en dit leverde een opvallend geheel op.


De influencers William Bouva en Flo Windey werden ingeschakeld om de YUGO app mee onder de aandacht te brengen. In het tram-design zie je hoe zij steeds hun eigen ding doen op de tram.

Openbaar vervoer als medium om jongeren te bereiken

Tieners verplaatsen zich vaker over langere afstanden en zijn daarvoor vaak aangewezen op het openbaar vervoer. Een slimme zet dus van Telenet om hun doelgroep te bereiken via het openbaar vervoer.


“De keuze voor full wrap trams was evident: de trams bevinden zich middenin het stadsbeeld en het formaat laat zich op een heel impactvolle manier creatief uitwerken. Dit maakt van de trams echte conversation starters recht in het hart van onze doelgroep.” - Ofelia Faes, Business Leader, PHD Media.

Verover de stad

Met hun gepersonaliseerde voertuigen trekken Telenet veel aandacht. Ze benutten de ruimte volledig en spelen met een creatief concept. Bovendien worden steden meer en meer verkeersvrij en bereiken trams wel gemakkelijk nog de actieve bevolking die gaat winkelen, werken, ontspannen in het stadscentrum. Hierdoor kunnen de YUGO trams het bruisende centrum van Antwerpen en Gent kleuren dankzij de krachtige en creatieve campagne van Telenet.


“Een bekleed voertuig is een krachtig medium om op te vallen in het straatbeeld. Door zijn lengte en prominente aanwezigheid is de tram in Gent en Antwerpen the way to go om impact en merkbeleving te creëren door adverteerders.” - Christophe Nolf, Account Manager, Outsight

Partners die samen met ons het verhaal van Telenet YUGO vertellen

Creatief bureau: TBWA

Media agency: PHD Media
OOH Specialist: Outsight

Wil je zelf ook volop aanwezig zijn in het hart van de stad?

Neem dan contact op ons nationaal team. Of laat het ons jou gewoon vertellen! Vul ons contactformulier en we nemen asap contact met jou op. ​

Volg ons op sociale media!