• Vlaamse Overheid brengt hun vaccinatiecampagne op kruissnelheid
  • Vlaamse Overheid brengt hun vaccinatiecampagne op kruissnelheid
  • Vlaamse Overheid brengt hun vaccinatiecampagne op kruissnelheid
  • Vlaamse Overheid brengt hun vaccinatiecampagne op kruissnelheid
Vlaamse Overheid brengt hun vaccinatiecampagne op kruissnelheid
30/04/2021

​Met een grootschalige campagne van maar liefst 400 bussen en trams van De Lijn over volledig Vlaanderen zal de vaccinatiecampagne verder kracht bijgezet worden en zo in alle uithoeken van het land de verdiende aandacht krijgen.


Christine Van den Berghe, Managing Director Lijncom: “We zijn trots dat de Vlaamse Overheid kiest voor ons medium om dergelijke cruciale communicatie te verspreiden. Door onze zeer lokale impact kan deze campagne onmiddellijk ingang vinden bij niet alleen een groot maar tevens zeer breed publiek. Op die manier worden ook de moeilijk te bereiken doelgroepen optimaal aangesproken om zich te laten vaccineren zodat straks het leven weer kan starten na de lange Covid-19 pauze.”

Beweging brengen dicht bij de mensen

De communicatie op flanken van honderden voertuigen, verspreid over 5 provincies, zal zorgen voor sensibilisering dicht bij de lokale bevolking. Door te kiezen voor mediaruimte op bussen en trams kan de Vlaamse Overheid zowel in de grote steden als massaal in gemeentes hun vaccinatiestrategie bekend maken. Het bereik op de volledige bevolking zal hiermee vlot oplopen tot 80% en dat is wat de campagne nodig heeft. Breed en snel communiceren naar alle doelgroepen in Vlaanderen. De voertuigen van De Lijn kunnen door een specifieke keuze van stelplaatsen sterk regionaal ingeschakeld worden.

Joris Moonens, woordvoerder bij Zorg en Gezondheid, bevestigt de keuze voor openbaar vervoer: “We trachten om zoveel mogelijk mensen te bereiken en willen de draagkracht om zich vrijwillig te laten vaccineren verhogen. Campagne voeren via bus en trams sluit perfect aan bij onze doelstelling om dicht bij de Vlaamse bevolking te komen en hen richting vaccinatiecentra te bewegen.


De OOH-campagne startte op 27 april 2021 en sluit aan bij het verloop van de Vlaamse vaccinatiestrategie. Deze sensibilisering op openbaar vervoer maakt deel uit van de grote publiekscampagne, die de Vlaamse Overheid samen met het communicatiebureau Bridgeneers ontwikkelde, om de bevolking te wijzen op het belang om ons allemaal te laten vaccineren. Mindshare zorgde samen met de out-of-home experts van Kinetic voor een correcte media spreiding en afhandeling van de campagne.

Volg ons op sociale media!