• Winkelopening succesvol met campagne op tram
  • Winkelopening succesvol met campagne op tram
  • Winkelopening succesvol met campagne op tram
  • Winkelopening succesvol met campagne op tram
  • Winkelopening succesvol met campagne op tram
  • Winkelopening succesvol met campagne op tram
  • Winkelopening succesvol met campagne op tram
Winkelopening succesvol met campagne op tram
10/02/2020

Winkelopening succesvol met campagne op tram

Succesvolle winkelopening dankzij campagnes op bus of tram

Wil jij een nieuw filiaal, vestiging of winkel openen? Kies dan voor een openingscampagne die doeltreffend is. De recente campagne van Albert Heijn in Antwerpen is een mooie referentie.


Bij de winkelopeningen van de Albert Heijn filialen in Deurne en Wijnegem, eind 2019, stonden telkens honderden mensen ongeduldig te wachten om de winkel als eerste te ontdekken. Wat zorgde ervoor dat deze opening zo een succes werd?

Hoe de lancering van een winkelopening succesrijk communiceren?

  • Zorg dat je boodschap lokaal aanwezig is Albert Heijn koos er o.a. voor om te adverteren op openbaar vervoer in de regio van de winkel. Mensen willen niet langer dan dertig minuten onderweg zijn naar een supermarkt, dus hun doelpubliek bevindt zich lokaal rond hun winkelpunt. Er werden specifieke stelplaatsen gekozen van waaruit de trams de gewenste verzorgingszone van Albert Heijn precies kon bereiken.
  • Herhaal je boodschap (voor de opening én nadien) De reclamecampagne voor de winkelopening startte enkele weken voor de deuren opengingen. Hierdoor werd de buurtbewoners warm gemaakt en werd interesse gewekt. Ook na de opening, blijft Albert Heijn reclame maken om aanwezig te blijven in de hoofden van de mensen en hen er aan te herinneren dat ze zeker eens een kijkje moeten komen nemen.
  • Zorg dat ze niet naast jouw boodschap kunnen kijken Trams zijn overal aanwezig in het Antwerpse straatbeeld, nooit opdringerig maar altijd impactvol. Door reclame te voorzien in en op de tram, valt de boodschap van de winkelopeningen van Albert Heijn steeds op. Ze combineerden bovendien verschillende adverteerformaten (Window side 2m2, Window sticker, Roof panel) om extra aandacht te trekken.
  • Communiceer duidelijk over je troeven De bescheiden lay-out van deze openingscampagne typeert Albert Heijn. De kleuren zijn erg herkenbaar, de tekst goed leesbaar. Door hun troeven uit te spelen (verbluffend goedkoop, ruime parking, zondagvoormiddag open, win 1 minuut gratis shoppen…) is hun doelpubliek meteen een stapje dichter om eens langs te komen in de winkel.


Olivier Goetschalckx, Operationeel Directeur Supermarkten bij Albert Heijn kan dit bevestigen: “Beide winkels zijn prima bereikbaar met openbaar vervoer, bovendien is de tram alomtegenwoordig in Antwerpen. Daarom kozen we om adverteerruimte te boeken bij Lijncom. De samenwerking liep prima en beide openingen waren een succes

Zo voer je ook campagne via ons netwerk

Het is eenvoudiger dan je denkt. Wij luisteren in de eerste plaats naar wat jij, en vooral jouw campagne, nodig heeft. We adviseren je bij je winkelopening vanuit onze jarenlange expertise. Eén van onze accountmanagers komt hiervoor persoonlijk langs en zal jouw openingscampagne opvolgen van A tot Z.


Ontdek meer over onze werking en de 10 voordelen van adverteren op openbaar vervoer.

Laat je bij je winkelopening bijstaan door onze experts

Contacteer onze accountmanager in je buurt, die je het best kan bijstaan om jouw regio warm te maken voor de komst van je nieuwe winkelpunt.

Volg ons op sociale media!