Zij kozen overtuigd voor de trambus
05/10/2020

Sinds juni, is de trambus de opvallende nieuwkomer in de noordrand van Brussel. Hiermee brengt De Lijn hoogwaardig openbaar vervoer naar de omgeving rond de Brusselse ring. Een regio die steeds in beweging is en waar een actieve bevolking werkt en woont. De trambus verbindt de drukbezochtste locaties van de luchthaven tot het UZ in Jette met elkaar.


De trambus gaf Lijncom de gelegenheid om impactvolle formaten te lanceren op een dominant voertuig in de Vlaamse rand en dat lokte onmiddellijk een aantal adverteerders. In een mum van tijd was de jongste telg dan ook uitverkocht en flaneerden verschillende merken tussen Zaventem en Jette.

UZ Brussel en Brussels Airlines

Het spreekt voor zich dat zowel UZ Brussel als Brussels Airlines stonden te popelen tot de eerste trambussen gingen uitrijden. Beide adverteerders kozen voor de ‘full experience’ en bekleedden de volledige tram weliswaar elk met een eigen strategie en een eigen filosofie.

UZ Brussel benutte de totale lengte van het voertuig om nieuwe collega’s aan te trekken. Door hun karakteristieken te benadrukken en echte beelden te gebruiken, valt de boodschap van ver op. Bij een volledige bekleving wordt ook de achterzijde aangekleed zodat de zichtbaarheid 360° kracht krijgt.


Brussel Airlines legt de nadruk op de verkeersproblematiek in die buurt en adviseert zijn klanten om ‘samen slim onderweg’ te zijn. Door gebruik te maken van een stijlvolle opmaak met schitterende fotografie die de convenience van de trambus in de verf zet, geeft het merk een heel krachtig signaal m.b.t. mobiliteit van en naar de luchthaven.

Banden Roelants

Maar ook lokale Brabantse klanten wisten snel het voordeel van de trambus te ontdekken. De bandencentrale Roelants, gelegen in Wolvertem, speelde tijden de zomermaanden in op de vele staycations en autovakanties die last minute ingepland werden. Ze kozen voor Super full backs waarop ze met zwaaiende handjes een call to action in het straatbeeld plaatsen.

Thiry Paints

Deze zomer was voor velen het uitgelezen moment om hun huis extra gezellig en mooi te maken. Thiry Paints zag de trambus als het ideale medium om de doe-het-zelvers in de rand van Brussel te bereiken en koos resoluut voor 6 voertuigen om zo maximale impact te genereren en hun naamsbekendheid te verhogen. Slim gezien van Thiry Paints uit Vilvoorde!

Lidl

Lidl gaat op zoek naar nieuwe werkkrachten en zet Full backs over heel Vlaanderen in om regionaal te gaan rekruteren. Ook in hun campagne spelen ze het ‘lokale’ met gevatte copy die prima tot zijn recht komt op de achterzijde van de trambus.

Syntra Brussel

De coronacrisis heeft zo zijn voordelen voor bepaalde segmenten, opleidingen bijvoorbeeld. We stellen vast dat heel wat mensen opnieuw gaan studeren of zich bewust gaan bij- of herscholen. Met hun campagne van #DOEJEDING! mikt Syntra Brussel net op die doelgroep. En niet zonder succes … Met 3 keer een 2m2 en dit op 5 van de 14 voertuigen hebben zij een heel mooi bereik weten op te bouwen naar de reiziger toe. Een kleurrijke opvallende campagne.

DW Car Center

DWCC biedt een uitgebreid gamma van wagens aan in hun drie vestigen in de Brusselse rand. Doordat de route van de trambus meerdere van hun filialen benadert, schoven ze met hun campagne twee verschillende automodellen naar voor en promoten hiermee twee vestigingen in één klap.

Volg ons op sociale media!